ESCAPADA PER LES TERRES DE LLEIDA

Lleida, per a molts, és la gran desconeguda de Catalunya; però els que la coneixen saben tot el que pot oferir: natura, gastronomia, cultura... A Feel by Doing vam passar un cap de setmana meravellós gaudint de diverses experiències que volem compartir amb tots/es vosaltres!

En aquesta ocasió vam decidir centrar-nos en la comarca de la Noguera i el Segrià. La proposta que us expliquem en aquest article és ideal per passar un cap de setmana en plena natura i desconnectar de l'estrès de la ciutat.

Vàrem sortir de Barcelona un divendres a la tarda en direcció a Balaguer, comarca de la Noguera. La primera nit la vam passar en un allotjament molt especial i peculiar: El Palauet de la Muralla, una petita mansió senyorial en ple centre històric, a l'antic "Call Jueu". Sens dubte, tota una experiència medieval, romàntica... i gastronòmica!

Després d'una nit tranquil·la, vam despertar i vam començar el dia amb un deliciós esmorzar "de pagès" (boníssim!), perfecte per agafar forces pel dissabte. Durant el matí vam passejar per Balaguer, recorrent els seus carrers i el riu.

La nostra següent parada va ser a Algerri, un petit poble ple de petits agricultors; on el Jordi i la Gemma ens van rebre conjuntament amb les seves ovelles per explicar-nos com és el seu dia a dia i el seu treball; i seguidament, també vam visitar la seva petita botiga familiar on venen al detall productes de proximitat.

Després d'aquesta visita ja era migdia i sens dubte, estàvem morts de gana! Així que ens vam posar a la recerca d'un restaurant local per menjar, el que ens va portar fins a un petit poble anomenat Les Avellanes i Santa Linya. Un cop allà, vàrem trobar un restaurant molt acollidor i familiar portat per un matrimoni molt simpàtic: La Terrasseta de les Avellanes. Ens vàrem deixar aconsellar en l'elecció de plats, així que aprofitant que era la temporada del "Caragol", ens van recomanar menjar cargols amb salsa i a la llauna amb faves i patates bullides, i de postres un pastís de pasta de full casolà. A l’acabar, gairebé ni ens podíem moure de tot el que vam menjar, però la veritat és que ho vam gaudir tot moltíssim!

A la tarda, ja ens vam dirigir al que seria el nostre segon allotjament. Si el primer va ser peculiar, aquest segon no anava a ser menys! Aquella nit la vam passar a El Monestir de les Avellanes, una antiga abadia de canonges regida per l'ordre de Sant Agustí. Actualment, ofereixen allotjament, venda de productes de proximitat i artesanals, i visites guiades per conèixer la història del monestir; per cert, molt molt recomanable i imprescindible. Ja a la nit i després de la visita, vam sopar al restaurant El Claustre, on vam viure una experiència gastronòmica que encara se'ns fa la boca aigua. Disposen d'un menú de dos plats a escollir i postres a un preu molt competitiu.

Diumenge vam decidir matinar (una mica) per poder aprofitar bé el dia. Vam decidir fer "turisme de fruites" o també conegut com "fruiturisme". Primer vam visitar els camps de la Montse, una jove agricultora que ens va explicar sobre el seu projecte i sobre les fruites que conrea. També vam poder recollir gerds (aquests no van arribar a Barcelona, ​​estaven massa bons) i maduixes (de les debò).

La següent parada va ser a un camp de cireres, on també ens van rebre per parlar-nos sobre el seu projecte, les peculiaritats d'aquests petits fruits vermells i com saber quan és el millor moment per recollir-los.

L'hora de tornar a casa s'anava apropant, però no voliem marxar sense aprofitar que aquell cap de setmana coincidia amb l’"Aplec del Caragol" de Lleida, una festa molt popular on els cargols són els principals protagonistes.

Vols passar un cap de setmana semblant per Catalunya? A Feel by Doing t'ajudem a organitzar-ho, seleccionant les millors experiències responsables perquè a més de desconnectar i passar un cap de setmana diferent, puguis contribuir al desenvolupament de l'economia de les zones rurals de Catalunya, fent turisme de proximitat.

Escriu-nos a hola@feelbydoing.com

“Article de Judit Esteban, CEO Fundadora”